Vitaminok, melyek építőanyagok.

A szervezetünk számára fontos a változatos étkezés. Nem igazából csak azért, hogy ne ugyanazt együk, hanem azért is, hogy minél több tápanyaghoz jusson szervezetünk. Figyeljünk oda arra, hogy mennyi friss és bio zöldséget, gyümölcsöt fogyasztunk. A vitaminok túlzott bevitele sem ajánlott, főleg azok esetében nem, melyek zsírban oldódóak. A vízben oldódóak nem veszélyesek, hiszen nem tudjuk őket túladagolni. Ezek a táplálékban megtalálható elemek mikro tápanyagok, melyeket a szervezet nem tud felhasználni, azonban építőanyagként hasznosítani tudja. Ezek a szervezetben szabályozóanyagként is működnek, de több fontosabb folyamatban is részt vesznek. A vitaminok között rengeteg olyan van, melyet a szervezet nem képes előállítani, ezért valamilyen külső forrásból kell bevinnünk a szervezetünkbe. Az ásványi anyagok és nyomelemek javítják a makro tápanyagok felhasználását és az anyagcsere folyamatokat is. Ezeket az anyagokat a változatos étrend által tudjuk a szervezetünkbe juttatni. A vitaminok a sportolók számára is fontos, főleg az izmok építéséhez és a regenerációs folyamatokhoz is.

Cimkék: